Öğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor

Öğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor
02 Ekim 2022 4 Dakika Okuma

Öğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor

Ne sıklıkla bir e-öğrenme programına katılıyorsunuz?

Şefinin yemeklerini tatmadığı bir restoranda yemek yemeyi hayal edin. Riskli, değil mi? Hepimiz yemek yaparken periyodik olarak yemeğin tadına bakarak yemeğin kıvamında ayarlamalara ve iyileştirmelere ihtiyaç duyuyoruz. Her pişirme şovu, aşçının damak zevkini kontrol etmesini sağlar. Şimdi, bu formülü öğrenme gelişimini ve sunumunu öğrenmeye uygulayalım. Öğrenme profesyonelleri olarak öğrenme "lezzeti" mükemmelliği açısından uygun olup olmadığımızı öğrenmek için, biz de dâhil olmak üzere tam öğrenme programlarını ne sıklıkta yapıyoruz?

Öğrenme arkadaşlarımdan gruplara bu soruları sorduğumda sonuçlar açıkça ortaya çıkıyor:

  • Bir öğrenme mesleği mensubu olarak ne sıklıkta e-öğrenme programı tamamlıyorsunuz?
  • Ne sıklıkta tam bir sınıf programına katılıyorsunuz?
  •  Şu anda performansınızı iyileştirmek için bir koçunuz var mı?

Pek azımız evet diyor. Aslında, tipik bir 20 saatlik sınıf programı sunduğumuzda çoğumuz daha hızlı bir şey olup olmadığını soruyoruz - ancak o süre için gelişiyoruz.

Öğrenme profesyonelleri deneyimli kullanıcılar olmalıdır. Deneyimli bir kullanıcı olmak için, öncelikle bilinçli olarak örgütün kullandığı öğrenme ve teknoloji metodolojilerine katılmalı ve tüketmek zorundayız. Her ne zaman ders almaya veya bir e-öğrenme programına katılırsanız, tasarımcı / yapımcı olarak sizin için acil bir ihtiyaç var. Kullanıcı deneyimini daha iyi anlıyor ve öğrenicinin ihtiyaç ve baskılarına daha fazla odaklanıyor olmalıyız.

Kendi öğrenme deneyimlerimizi kullanırken, bu temel bulguları keşfediyoruz:

Diziler: Kullanıcılar sıklıkla bir müfredatın içerik dizisi ile hareket etmezler. Konu uzmanı tarafından tanımlanan sıralama bir grafikte mantıklı olabilir, ancak bir kullanıcı için mantıklı olmayabilir.

 

Kullanıcı bilgisi: Çoğu zaman, tasarımımız, özellikle uyum ve düzenleyici eğitim programlarında, kullanıcı bilgisinin daha düşük bir seviyesini hedef almaktadır. Yine de, programları kendimiz alıyoruz, öğrenicilerimizin zaten bildiklerini kullanmanın daha etkili yollarını keşfedebiliriz.

 

Zamanlama önemlidir: Ritüel olan zaman süreleri etrafında genellikle tasarım yaparız. Web seminerleri 60 veya 90 dakika olmalıdır. Sınıflar bir, iki veya beş gün olmalıdır. E-öğrenme modülleri yarım saat olmalıdır. Maalesef, içeriği veya kullanıcıların gerçeklerini tam olarak tanımlamadan önce zaman süresini sıklıkla seçeriz.

Teknoloji yükü: Teknolojiyi kullanmak kolay ve endişelenmeden mi yoksa kullanıcıların öğrenmeye konsantre olmasını engelleyen bir zaman ve emek yükü yaratıyor mu?

Kontrol etmeniz gereken birkaç yenilik:

Artırılmış gerçeklik: Pokemon Go ile on milyonlarca insan gerçek kamera çekimlerini, harita görünümlerini ve zorlukları birleştiren bir mobil oyun oynadı. Artırılmış sanal gerçeklik programlarını deneyin ve bir gün öğrenme esnasında nasıl uyarlanacaklarını düşünün.

360 video: Basit uygulamalar veya ucuz kameralar kullanarak 360 derecelik bir görüş alanına sahip bir video oluşturun. Örneğin, bir ofis ortamı parçasını bir video oluşturun ve 360, kullanıcı tarafından yönlendirilebilir modda tasarlayarak oynayın.

Günlük meslektaşların koçluğu: Tek bir konu veya davranış seçin ve sizinle birlikte yeni bir beceri veya değişmiş iş süreci için iki ila beş dakikalık bir check-in yapacak bir ortak bulun. Örneğin, e-posta taşıma modunuzu değiştirin ve saat 04: 00'da hergün bir meslektaşınızdan bir soru sormanız.

Öğrenme profesyonelleri, sürekli öğrenen olmalılar. Profesyonelliğimiz, mevcut, gelişen ve yenilikçi öğrenme modellerini denemek, kullanmak ve öğrenmek için bir bağlılık içermelidir. Öğrenme kuramları, her modda kullanıcı olarak kendi bilinçli deneyimlerimizle eşleştirilmelidir. Öğrenme "tat alıcılarınızı" iyileştirmeyi ve mükemmelleştirmeyi deneyimlemek için güçlü bir araç olacaktır.

Kaynak:
The Masie Center’s Learning Consortium – Elliot Masie

Benzer Yazılar

Hikayeleştirilmiş Oyunlaştırma

Hikayeleştirilmiş Oyunlaştırma

Hande kurumunun başarılı bir çalışanı. Çok ilgili eğitimlere. Sınıf içi eğitimler, webinarlar, dijital eğitimler… Hepsinden ayrı bir keyif alıyor. Bir...

Yazıyı Oku
E-Öğrenmeye Katılımı Artırmanın 7 Yolu

E-Öğrenmeye Katılımı Artırmanın 7 Yolu

İş dünyasındaki eski atasözünde "eğer geleceklerini düşünüyorsanız o zaman üretin" var olan uygulama e-öğrenme kurslarında işe yaramayabilir. Aksin...

Yazıyı Oku
Harmanlanmış Öğrenmenin (Blended Learning) İdeal Olmasının 3 Nedeni

Harmanlanmış Öğrenmenin (Blended Learning) İdeal Olmasının 3 Nedeni

Covid-19 salgının etkisiyle 2020 yılının, bizlerin hafızasında çarpıcı bir etkisi olduğunu söylemeliyiz. Pandeminin etkisi 2021 yılında da devam ederk...

Yazıyı Oku