E-Öğrenmeye Katılımı Artırmanın 7 Yolu

E-Öğrenmeye Katılımı Artırmanın 7 Yolu
02 Ekim 2022 4 Dakika Okuma

E-Öğrenmeye Katılımı Artırmanın 7 Yolu

İş dünyasındaki eski atasözünde "eğer geleceklerini düşünüyorsanız o zaman üretin" var olan uygulama e-öğrenme kurslarında işe yaramayabilir.

Aksine, çalışanlar giriş yapacak ve bir iki modülü tamamlayacak, çünkü yapılması istendi ve daha sonra hızla yapmayı bırakarak dersi bitirmezler.

E-öğrenme ile çalışanların katılımını nasıl artırabilirsiniz?

Çalışanların ihtiyaç duydukları e-öğrenmeyi almalarına yardımcı olmak için yedi temel bileşen aşağıda belirtilmiştir:

1) Karşılama amaçlı bir ders tasarımı yaratın:

Bilgilerinizi, büyük ve genişleyen konular halinde değil, küçük ve anlaşılabilir parçalar halinde iletin. Kurs tasarımının düzenli olduğundan ve grafiklerin aşırı derecede kullanılmadığından emin olun. Okunması kolay bir yazı tipi seçin ve çok fazla kalın veya italik kullanmayı önleyin. Materyalin kolay anlaşılmasını sağlamak için, başlıklar ve alt başlıklar ile madde işareti noktaları kullanmaya özen gösterin. Belirsizlik veya dilbilgisi hatalarını önlemek için materyalinizi dikkatlice inceleyin.

2) Çalışanlarınıza sunduğunuz eğitimin organizasyondaki rolleri ile alakalı olduğundan emin olun:

Pek çok şirket öğrenme sürecine kar yağışı yaklaşımını (snowfall approach) uygulamaya çalışır. Şirketler öğrenilmesi gereken bilgi parçalarının bir çalışana düşüp düşmediğini, bazı bilgilerin yapışarak birikip orada kalacağını düşünüyorlar. Fakat, öğrenme bu şekilde yürümüyor. Bir çalışan, içinde bulunduğu bilgiyi kullanmanın bir yolunu bulamazsa, yakında o bilgiyi unutacak ya da bundan sıkılmış olacaktır. İnsanlar çabalarının arkasında bir amaç gördüklerinde daha iyi öğrenirler.

3) Eğitimde yer alan teknoloji düzeyinin çalışanın teknik becerilerine uygun olup olmadığını düşünün:

Birçok e-öğrenme programı, çalışanların teknik becerilerini yanlış hesaba katarak ne yazık ki bir şekilde başarısız oldu. E-öğrenime girmek isteyen, ancak bilgisayar becerileri ciddi derecede sınırlı veya çok iyi olmayan çalışanlar için temel bilgisayar eğitiminin mevcut olduğundan emin olun.

4) Kursun niyetini çalışanlara açık hale getirin:

Motivasyon amaçtan kaynaklanır ve amaçlar açık ve net değilse çalışanlarınıza neden belli bir ders almayı ya da belirli bir beceriyi öğrenmek istendiğini açıklığa kavuşturmazsınız, bundan dolayı da katılımları genellikle sınırlı olacaktır. Eğitimin şirketteki ilerleme için hazırlandığını veya teknolojik değişim zamanlarında işlerini sürdürmek için gerekli olduğunu gördükleri takdirde, öğrenmeye açık bir sebep ortaya konmuş olur ve bu eğitimin yapılabilmesi daha mümkün hale gelir.

5) Eğitime rekabet ve oyunlaştırma unsurlarını dahil et:

Bilgisayar oyunlarının bazı öğelerini kurslarınıza getirmek, çalışanların katılımını arttırır ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirir. Çalışanlar, iş arkadaşlarıyla rekabet etmekten keyif alıyorlar. Çalışanları, bir sonraki aşamaya gelene kadar oyunlaştırılmış aktiviteler almaya devam edebilecek şekilde ayarlayın; tüm materyalinizde doğal bir inceleme süreci içerisinde inşa etmiş olacaksınız.

6) Çalışanlara öğrenmeye başlamaları için iş gününde zaman ayarlayın:

Çalışanı eğitimin önemi hakkında bilgilendirmek ve daha sonra eğitimi kendi iş saatlerinde yapmaları için ısrarcı olmaya çalışın. Günümüzün çalışanları, genellikle çok ağır aile sorumluluklarını ve topluluk çabalarını içeren, çok yönlü, planlanmış bir hayata sahiptir. Evde öğrenmek için biraz zaman ayırmaya istekli olsalar da vakit bulmakta sıkıntı yaşayabilirler bundan dolayı iş saatleri içerisinde yapmalarını desteklemeniz, neyin gerçekten önemli olduğuna dair kötü bir emsal oluşturur ve katılımı cesaretlendirir.

7) Ödül Kazanımı:

Çalışanlar e-öğrenme işlemlerini tamamladıklarında sertifika veya kutlama sahneleri ile destekleyin. Bu tutum eğitimin önemli olduğunu pekiştirir ve her çalışan yaptığı emeğin karşılığında biraz takdirden hoşlanır.

Benzer Yazılar

Cardboard için Sanal Gerçeklik Uygulaması Nasıl Geliştirilir

Cardboard için Sanal Gerçeklik Uygulaması Nasıl Geliştirilir

Günümüzde sanal gerçeklik (VR) gittikçe çok fazla popüler hale geliyor ve Cardboard (Google) platformu da öyle. Cardboard için VR oluştururken göz önü...

Yazıyı Oku
Öğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor

Öğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor

Şefinin yemeklerini tatmadığı bir restoranda yemek yemeyi hayal edin. Riskli, değil mi? Hepimiz yemek yaparken periyodik olarak yemeğin tadına bakarak...

Yazıyı Oku
Kurumsal e-Öğrenmede 360 Derece Online Eğitim Videolarını Kullanmanın 8 Yolu

Kurumsal e-Öğrenmede 360 Derece Online Eğitim Videolarını Kullanmanın 8 Yolu

Videolar, mevcut en etkileşimli online eğitim araçlarından biridir. Peki, online kullanıcılara tüm resmi göstererek eğitimleri onlar için daha ilgi çe...

Yazıyı Oku