Çalışanların Katılımı ve Etkili Eğitim Hazırlamak için 4 Yol
Çalışanların katılımı önemli bir konu, eğer katılımda sıkıntılar yaşanırsa örgütsel büyümeye engel olabiliyor. Katılım sorunlarını azaltmanın anahtarı eğitim programını iyi hazırlamakta yatıyor. Tabii ki, gerçekten ilgi çekici bir eğitim programı iyi sonuçlar verebilir.
Çalışanların Katılımını Artırmak Nasıl Elde Edilir: Etkili Eğitim Yöntemleri
Yapılan işi sevdiren ve örgütsel hedeflere ulaşmak noktasında eğitimlerin yardımcı olması için tamamen motive edilen çalışan bir iş gücü olması gerektir. Bununla birlikte, Gallup'un araştırmasına göre, engellenen büyüme ve amaç duygusu taşımayan çalışanların şirketleri rahatsız edici bir duruma düşürme olasılığı daha yüksektir. Çalışanların katılımı, yıllardır iş dünyasındaki en zorlu bilmecelerden biri olmuştur. Ne yazık ki, hala şirketlerde göz ardı edilen bir konu olmaya devam ediyor.
Eğilimler endişe verici derecede olsa da, Virgin ve John Lewis gibi istisna insanlar, çalışanlarıyla anlamlı bir bağlantı kurduklarında neyin mümkün olduğunu gösterdiler. Kötü performans genelde organizasyonlara çok fazla maliyete sebep olduğuna göre, yatırıma başlamak için sermayenizin olmadığını, ancak çalışmalarda performansı etkileyen değil de etkileşimin olduğunu göstermektedir.
Çalışanların Katılımının Etkisi
Çalışanların katılımının önceliği çoğunlukla azaltılmıştır, ancak çalışanlar için küçük bir etkileşimin büyük gelişmeler sağladığı ispatlanmıştır. Gallup'un Q12 Meta-Analizi Raporu, kendini adamış çalışanlara sahip şirketlerin, müşteri sadakati, karlılık ve üretkenlik alanlarında sürekli olarak daha iyi performans sergilediğini gösteriyor.
Birçok işletme yöneticisi için en büyük soru, katılımı artırmanın ve inovasyonu yüksek seviyede olmasını sağlamak için nasıl yol izlemesi gerektiğidir. Pek çok şey olduğu gibi, cevap o kadar da uzakta değil, çalışanların ilgisizliğine karşı en büyük silah iyi hazırlanmış eğitim programlarıdır.
Birçok işletme için, eğitim ve geliştirme, sahip oldukları az sayıdaki iletişim aracından biridir. Şirketler çalışanlarına işlerini yapmaları için gereken bilgileri sağlamanın yanı sıra, eğitim, performans gözden geçirme gibi konularda destek vermeleri çok önemlidir. Birçok durumda, bu incelemeler, yöneticilerin ve çalışanların çalışma ortamıyla ilgili görüşlerini yapılandırılmış ve bir şekilde paylaşımı sağlayan tek fırsattır. Çalışanların ilgisini çekmeye gelince, iletişim hayati önem taşır ve eğitim programları, çoğunlukla yetersiz kullanılmış bir iletişim aracıdır.
Bununla birlikte, geleneksel çalışan eğitimleri yeterli değildir...
21. Yüzyılda Eğitim
Şirket içi eğitimlerde, sınıf ortamı ve yüz yüze oturumların kendi başlarına etkileri çok kısıtlı. Eğitimin düzenli olarak takviye edilmesi gerekiyor ve bunun için en iyi yol online bir şekilde gerçekleşiyor olmasıdır. Öğrenme Yönetim Sistemleri çoğu şirkette bir norm haline geldi, ancak potansiyelleri pek az fark edildi.
Neyse ki, önde gelen öğrenme teknolojisi geliştiricileri, kutunun dışına çıkarak ve yalnızca içerik sunmaktan ve katılımcıların ilerlemesi hakkında rapor vermekten daha fazlasını yapan platformlar yaratıyor. İşte, eğitimlerini daha etkili hale getirmek için kullandıkları yaratıcı yöntemlerden sadece birkaçı:
1. Oyunlaştırma:
Oyun mekaniğinin oyun dışı ortamlarda kullanılması özellikle müşteri sadakati, pazarlama ve hatta spor alanlarında çok iyi sonuçlara sahiptir. Online öğrenmede, oyunlaştırma özellikle birkaç yönden çok yararlıdır. Sanal rozetler toplama dürtüsünü kullanır ve katılımcılara öğrenme hedeflerinin tamamı için sanal bir dünya verir.
Katılımcılar aynı zamanda birden fazla ardışık oturum açma başarısı elde edebilirler, yani eğitim programlarına erişmek için başka bir gerekçe daha var. Liderlik tabloları, herhangi bir oyunun çekirdeğini oluşturuyor ve rekabetçi içgüdüleri genellikle çalışanlarını eğitimlerinde görev çağrısının ötesine götürmek için yeterlidir.
2. Sosyal Özellikler:
Çalışanların katılımını sağlamak konusunda sosyal işlevsellik mutlak bir zorunluluktur. İşletmenizde online bir sosyal ağa sahip olmak, ekip çalışması ve iletişimi geliştirir - kendi başlarına etkileşim ve iş süreçleri üzerinde büyük etkisi olabilecek iki şey.
3. Tartışma Grupları:
Sık sık iş değiştirme önemli bir trend haline geldiği bir dönemde, bilgi kaybı her zamankinden daha büyük bir sorundur. Forumlar ve tartışma grupları, iş için gerekli uzmanları belirlemek ve entelektüel sermayeyi önceden yakalamak için kullanılabilir. Çalışanların bu örgütsel bilgi bankasına katkıda bulunmalarına izin vermek, onlara daha fazla sahiplik hissi verir; bu da işleriyle meşgul olma olasılıklarının daha yüksek olduğunu gösterir.
4. Mobil:
Mobil kullanım masaüstü kullanımını geçtiğinden işletmeler, yalnızca mobil yetenekleri olmayan öğrenme platformlarına güvenmeyi göze alamaz. Çalışanlarla etkileşimde bulunmak ve mobil öğrenmenin avantajlarından tam olarak faydalanmak istiyorlarsa, çalışanların yerine geçmesini beklemeden çalışanlarının kendi davranış biçimine uyum sağlamaları gerekir.
Benzer Yazılar
E-Öğrenmeye Katılımı Artırmanın 7 Yolu
İş dünyasındaki eski atasözünde "eğer geleceklerini düşünüyorsanız o zaman üretin" var olan uygulama e-öğrenme kurslarında işe yaramayabilir. Aksin...
Yazıyı OkuHikayeleştirilmiş Oyunlaştırma
Hande kurumunun başarılı bir çalışanı. Çok ilgili eğitimlere. Sınıf içi eğitimler, webinarlar, dijital eğitimler… Hepsinden ayrı bir keyif alıyor. Bir...
Yazıyı OkuÖğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor
Şefinin yemeklerini tatmadığı bir restoranda yemek yemeyi hayal edin. Riskli, değil mi? Hepimiz yemek yaparken periyodik olarak yemeğin tadına bakarak...
Yazıyı Oku