Cardboard için Sanal Gerçeklik Uygulaması Nasıl Geliştirilir

Cardboard için Sanal Gerçeklik Uygulaması Nasıl Geliştirilir
02 Ekim 2022 4 Dakika Okuma

Cardboard için Sanal Gerçeklik Uygulaması Nasıl Geliştirilir

Günümüzde sanal gerçeklik (VR) gittikçe çok fazla popüler hale geliyor ve Cardboard (Google) platformu da öyle. Cardboard için VR oluştururken göz önüne alınması gereken birkaç nokta vardır.

Bu sene Sanal Gerçeklik yılı şeklinde gelişmesi bir sır değil. Sanal Gerçeklik araçları ve uygulamaları teknoloji dünyasında artan bir ivme kazanıyor. Bu yeni konseptte Apple, Microsoft ve Google gibi teknoloji devi şirketlerin hepsi çok fazla para ve zaman harcadı. Sanal Gerçeklik oyun dünyasında mevcut lider, +25 milyondan fazla oyun indirme ile Google'ın Cardboard’udur. Kullanımı kolay ve cep dostu olan Cardboard, yazılım geliştiricilerin uygulamalarını sergilemek istediklerinde en çok tercih edilen platformdur.

Sanal Gerçeklik uygulaması oluştururken çeşitli zorluklarla karşılılaşılabilir, Cardboard’a uygulama geliştirirken aklınızda bulundurmanız gereken bazı önemli noktalar şunlardır:

Planlama

Herhangi yeni bir girişimde olduğu gibi, planlama en fazla önem taşıyan kısımdır. Öncelikle ihtiyaçlarınızı, hedeflerinizi ve son ürünü iyi bir şekilde değerlendirmek gerekir. Bu sıralama yapıldıktan sonra; elinizin altındaki kaynaklar ile projeniz için gereken kaynakları ve malzemeleri dikkatlice inceleyin. Sanal Gerçeklik esasen görsel bir ortamdır, geliştirici kesinlikle teknik bir aksaklık olmadığından emin olmalıdır.

Baş İzleme (Head Tracking)

360 derecelik bakış açısı ile Sanal Gerçeklik uygulamaları, kullanıcıların uygulamayı kullanırken herhangi bir bulanıklık ya da gecikme ile yüzleşmemesi için görüntü oluşturma konusunda çok hızlı olmalıdır. Üstün bir deneyim için, geliştiriciler Sanal Gerçeklik başlıklarında sorunsuz bir şekilde yüksek çözünürlüklü görüntüler kullandıklarından emin olmalıdırlar.

Simülatör Rahatsızlığı

Uygulama geliştiricileri için hatırlanması gereken önemli bir özellik olan simülatör hastalığı, kullanıcı farklı bir çevrede iken belirli bir durumu gösteren Sanal Gerçeklik uygulamalarının bir sonucudur. Bu durum baş dönmesi ve mide bulantısına yol açabilir. Kullanıcıya olası en iyi deneyimi sağlamak için bu etkiyi en aza indirgeme noktasında dikkatli olunmalıdır. Çoğu durumda, binoküler eşitsizliğin azaltılmasının başarılı olduğu kanıtlanmıştır.

İvme

Fiziksel aktivite olmadan hızlandığınızı izlemek huzursuz bir his yaratabilir. En iyi deneyimi oluşturabilmek için hızlanma ivmesini ve genel hareketi sınırlamaya çalışın. Bu uygulamanıza gerçekçi bir deneyim kazandıracaktır.

Unity

Google ile birlikte, Sanal Gerçeklik alanında yeniliği ve gelişmeyi teşvik ederken, Unity platfomunun varlığı yeni başlayanlar uygulama geliştiricileri için muazzam bir yardımı olmuştur. Unity, uygulamalar yapmanıza ve sorun çözmede yardımcı olan, önceden var olan bir dizi özelliğe sahip bir platformdur. Bu platform, Google'ın kendisinin parlak bir buluşu ve Cardboard için uygulamalar oluşturma konusunda yardımcı oluyor. Üstelik Unity hem Android hem de iOS işletim sistemleri için uygulamalar oluşturmanıza ve böylece bir uygulama geliştiricileri cephaneliğinde vazgeçilmez bir araç haline getirmenizi sağlar.

Teknolojinin ilerleme hızı, Sanal Gerçeklik kavramı tüm bir kuşağın hayal gücünü yakalamıştır. Bununla birlikte, bu konseptin ana akım haline gelmesi için, en ileri uygulamaların geliştirilmesi teşvik edilmelidir. Bu ancak işlemin basitleştirilmesi yoluyla yapılabilir. Google gibi endüstri liderleri Cardboard’u tanıtarak süreci başlattı, umarız diğer firmalarda potansiyeli görecek ve bu yenilikçi, muhtemelen yaşamı değiştiren konsepte yatırım yapacaktır.

Kaynak:
utest.com

Benzer Yazılar

Kurumsal e-Öğrenmede 360 Derece Online Eğitim Videolarını Kullanmanın 8 Yolu

Kurumsal e-Öğrenmede 360 Derece Online Eğitim Videolarını Kullanmanın 8 Yolu

Videolar, mevcut en etkileşimli online eğitim araçlarından biridir. Peki, online kullanıcılara tüm resmi göstererek eğitimleri onlar için daha ilgi çe...

Yazıyı Oku
Öğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor

Öğrenme Uzmanlarının Kullanıcı Olmaları da Gerekiyor

Şefinin yemeklerini tatmadığı bir restoranda yemek yemeyi hayal edin. Riskli, değil mi? Hepimiz yemek yaparken periyodik olarak yemeğin tadına bakarak...

Yazıyı Oku
Hikayeleştirilmiş Oyunlaştırma

Hikayeleştirilmiş Oyunlaştırma

Hande kurumunun başarılı bir çalışanı. Çok ilgili eğitimlere. Sınıf içi eğitimler, webinarlar, dijital eğitimler… Hepsinden ayrı bir keyif alıyor. Bir...

Yazıyı Oku