Launch Modal

En Önemli İlk 5 Yetişkin Öğrenme İlkesi

Teoride, yetişkin öğrenenler kısmen asi gibi görünür: bize ne yapmamız gerektiğinin söylenmesini sevmeyiz, işleri kendi zamanımızda yapmak isteriz ve buna değmesi gerekir yoksa ilgilenmeyiz! Fakat bunun sebebi hepimizin rock yıldızı statüsüne ulaşmış olmamız değildir, yetişkinlerin öğrenime yaklaşım ayarlarıyla ilgili bir şey bu. Ne istediklerini bilen olgun öğrencilerin nasıl memnun edileceğine dair içgörü sağlayan yetişkin öğrenme ilkeleri için çok şükür.

Öyleyse haydi en önemli yetişkin öğrenme ilkelerinin beşine ve onları kalabalıkları memnun eden e-Öğrenmeye nasıl çevirebileceğimize yeniden bakalım.

1. Yetişkinler pratiktir

Pratik olmak hepimizin nasıl lastik değiştirileceğini bilmemiz anlamına gelmez; yetişkin olarak şeylerin gerçek dünya ile ilgisinin ne olduğunu öğrenmeyi severiz. Pek çoğumuz yoğun bir işi aile, ilişkiler ve diğer tüm yetişkin durumları ile dengeliyoruz. Eğitimin bizimle nasıl ilgili olduğunu çözümlemek için kafa patlatmak istemiyoruz. Net olmalı! E-öğrenmenin pratik tutulması bir görevin nasıl yapılacağını göstermek veya gerçek hayattan bir senaryoyu dokumak ve zeki bir şekilde içerik iliştirmek için videonun etkin kullanımı anlamına gelebilir. Kullandığınız mecra ne olursa olsun, daima teoriyi pratik uygulamaya bağladığınızdan emin olun.

2. Yetişkinler amaca dönüktür

Yetişkinler olarak, gerçek hayattaki görevler veya problemleri çözmeyi öğrenme ihtiyacımız olduğunu hissederiz. Bu nedenle anlamlı öğrenme deneyimleri sağlamak tasarımcılara kalmıştır. E-öğrenmede, bir hedefin belirlendiği ve daha sonra kişilerin problemi çözmek için mevcut kaynakları kullandığı durumlarda öğrenciler için araştırmacı durumlar hazırlanması gerekir.

3. Yetişkinler kendi adımlarıyla öğrenir

Oturup tüm işimizi tamamlamak, bize söylendiğini duymak istemediğimiz şey budur! Okulda, bu bize evci çıkmama cezası getirebilirdi fakat şimdi tamamen yetişmiş, arı gibi meşgul insanlarken değil. Yetişkin olarak, kendimizi yönlendirmek ve öğrenimimizi hayatın taleplerine göre uydurmak için tempomuzu tutturma seçeneklerimiz olmalı. E-öğrenmenin burada avantajı var çünkü İnternet bağlantısı ile her yerden erişilebilir. Ve HTML5’in yükselişi ile, e-öğrenme şimdi taşınabilir cihazlarda tamamlanabiliyor. Tasarımcıların öğrenmeyi uygun bir şekilde yapılandırmak suretiyle bu ihtiyaca yanıt vermesi gerek; hareket halindeyken dinlenebilen bit boyutunda öğrenme modüllerini, internet yayınlarını ve birkaç ziyarette tamamlanabilen öğrenmeyi bir düşünün.

4. Yetişkinlerin hayat deneyimi ve ön bilgisi vardır

Ana hat: bir şeyler biliriz ve sanki hiçbir şey bilmiyormuşuz gibi muamele görmeyi sevmeyiz. Yetişkinler öğrenme deneyimine kendileri ile birlikte farklı hayat deneyimleri ve malumatları getirirler. Anahtar konseptlerin bazılarına bir öğrencinin daha önceki bir rolde maruz kalmış olmasının olma ihtimali olmama ihtimalinden daha yüksektir. Önceki öğrenmenin tanınmasının bir yolu öğrenici için akış içeriğinin ön testinin kullanılması, yetkin olmayabilecekleri konuların vurgulanması ve yetkin olarak işaretlenen konuların atlanması ile teşvik sağlanmasıdır. Öğrencilere öğrenmeyle iyi ilişki kurma fırsatı vermek için öz-yansıtma faaliyetlerini aralara serpiştirin.

5. Yetişkinler yaparak öğrenir

Ne de olsa, yalnızca büyük çocuklarız, öyleyse oyun yoluyla öğrenmeyi de severiz. Rekabet ve eğlence unsuru katmak için e-Öğrenmede oyunlaştırmayı kullanmayı araştırın. Deneysel durumlar hazırlamak için etkileşimi yaratıcı şekilde kullanın ve kilşilerin lineer yoldan sapmasına ve keşfetmesine imkan verin.

Kaynak: PulseLearning - Bronya Benvin


Bizden Haberdar Olun!

Ürün ve hizmetlerinden haberdar olmak için kayıt olabilirsiniz.

E-posta adresiniz başarıyla kaydedildi!

İletişimEsentepe Mah. Büyükdere Cad. Müselles Sk. Onur İş Merkezi No:1/1 K:6 Şişli-İstanbul (212) 267 53 73 info@anzera.com.tr