E-Öğrenme ’de 5 Şey Katılımcılarınızı Rahatsız Edebilir

 

Şansına, gerçekten hiç hoşlanmadığın bir online eğitim alıyorsun.

Bir kimsenin, aldığı e-öğrenme eğitimini sevmemesi için birçok neden vardır.

Eğer eğitimin içeriği, öğreneni pek fazla ilgilendirmiyorsa, yapacak pek fazla bir şey yoktur.

Ancak, bu nadiren böyledir.

Online eğitimde insanların çoğu, kötü bir tasarımından rahatsız olmaktadır. Başka bir deyişle, kullanıcı deneyimi ortalama değerlerin altındadır.

Bu gibi durumlardan kaçınmak için, en kötü bir dakikanızı verip eğitiminizi gözden geçirebilirsiniz. Online bir eğitim alırken öğrenenlerin yaygın olarak rahatsız olduğu bazı konular aşağıda belirtilmiştir.

Çok Uzun

Dikkat süremiz sınırlıdır, ayrıca bilgisayar başındayken online eğitimden bizi uzaklaştıracak dikkat dağıtıcı birçok etmen vardır. Ne zaman bir eğitimin tamamlanma süresi iki saati bulsa, o artık zevksiz ve güç bir angarya gibi hissettirir.

Eğitiminizi mantıksal parçalara bölmeyi deneyin. Böylelikle öğrenenler daha sonra tekrar geri dönebilirler.

Mobil Dostu Değil

İnsanlar her zaman bilgisayar başında oturmazlar. Eğer eğitim, mobil cihaz dostu değilse yoğun hayatlarının yanı sıra öğrenenlerin, eğitimi bilgisayar başında tamamlamak için kendilerine bir zaman çizelgesi oluşturması gerekir.

Çapraz cihaz uyumluluğu ile öğrenenlere, herhangi bir yerde ve herhangi bir cihazla istedikleri çevrimiçi eğitimini alma özgürlüğünü verin.

Hep Metin, Hiç Medya

Kimse bilgisayar ekranından paragraf üstüne paragraf okumak istemez. İçeriğe hayat vermek için medyanın çeşitli geliştirici yöntemlerinden faydalanın.

Çok Fazla Test

Test yapmak herhangi bir e-öğrenme programının önemli bir parçasıdır. Ama çok fazla kullanıldığında anlamını kaybediyor. Her eğitim ya da bölüm sonrasına bir sınav ya da test koymaktan kaçının.

Eğer bir test eklemeniz gerekiyorsa, geçmek için belli yüzdelik gerektirmeyen bir değerlendirme olsun. İnsanların hata yapmasına ve sonra doğru yanıtı görüp ilerlemesine izin verin. Eğitimin en sonunda onları kapsamlı bir sınav ile tekrar test edebilirsiniz.

Eski İçerik

Eğitim içeriğini güncel tutmak zor, ancak eğitimin başarısı için çok önemlidir.

Öğrenenler ikinci defa eski bir içerik gördüğünde rahatsız olurlar ve zamanlarını boşa harcadığını hissederler. Eğitim içeriğinin hala geçerli olduğunu denetlemek için düzenli zaman çizelgeleri oluşturun.

Kaynak: Ferriman, J. (2016, Şubat 25). 5 Ways ELearning Can Annoy People, LearnDash,


Bizden Haberdar Olun!

Ürün ve hizmetlerinden haberdar olmak için kayıt olabilirsiniz.

E-posta adresiniz başarıyla kaydedildi!

İletişimEsentepe Mah. Büyükdere Cad. Müselles Sk. Onur İş Merkezi No:1/1 K:6 Şişli-İstanbul (212) 267 53 73 info@anzera.com.tr