Oyun Tabanlı E-Öğrenme Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Oyun tabanlı öğrenme öğrenen yükümlülüğünü geliştirebilir, ancak yalnızca bir stratejiyle başlarsanız. Yıllarca süren araştırma gösterir ki oyun tabanlı öğrenme sadece öğrenen yükümlülüğünü artırabilmekle kalmaz, daha yüksek akılda tutma ve sonlandırma oranlarını önüne katar. Endüstri profesyonelleri artık araştırmanın oyunlar hakkında söylediklerini tartışmaya daha az vakit harcıyorlar, ama birçok organizasyon halen anlamlı sonuçlar sağlayan oyunları doğru şekilde uygulamaya çabalar. Sadece ‘bir şeyleri hızlandırmak‘ adına karışımIza bir öğrenme oyunu eklenmesi, ameliyat gerçekten lazım olduğunda problemin üzerine bir plaster koyulması gibi olabilir.

Gerçekten işe yarayacak gerçek oyun tabanlı öğrenme stratejisini nasıl uygularsınız? Öğrenenlerin gerçekten daha yüksek seviyelerde öğrendiği ve akılda tuttuğu bir strateji mi? Ölçülebilir sonuçlar sağlayan bir strateji mi?

Bunlar, stratejinizi oluştururken akılda tutulacak bazı önemli noktalardır:

1. Dinleyici kitlenizi tanıyın

Önemli paydaşlar sıklıkla bunu yanlış anlarlar. Dinleyici kitlesi çoğunlukla kadın olduğundan, oyunların tam anlamıyla işe yaramadığını duymuşsunuzdur. Gerçekten mi? Entertainment Software Association’a (Eğlence Yazılımı Birliği) göre, 155 milyon mükemmel bilgisayar oyunu oynayıcısının %44’ü kadındır. Nüfus istatistiklerine göre bir oyuncuyu çekmeye çalışan pazarlama oyunları mevcuttur ve bu oyuncuların %52’si kadındır.

2.Onu amacına uygun hale getirin

Burası, birçok oyun tabanlı öğrenme stratejisinin başarısız olduğu yerdir. İlk olarak, öğrenenler, öğrenme malzemesi ile kendi işlerine uygun etkinlikler isterler. Eğer oyun onların malzemeyi tutup kaybetmemesine ya da onlara sıklıkla kullanacakları malzemeyi uygulamaları için vakit vermeye uygunsa, o zaman zahmete değerdir. Eğer değilse, öğrenenler onu reddedecektir. Eğer daha önce bir oyunu denemişseniz ve öğrenenleriniz tarafından iyi şekilde benimsenmediyse, bu suçlu olabilir. Eğer durum buysa, oyunların öğrenenlerinizle işe yaramayacak olduğu sonucuna varmaktan kaçının.

3. Öğrenmeyi odak haline getirin

Birçok insan, pekâlâ, daha az “ciddi” olmak adına ciddi oyunlar ister. Oyunda daha fazla aksiyon, daha fazla ses ve daha fazla bağımlılık oluşturucu nitelikler isterler. Problem şudur ki oyun tasarımı ya da oynanabilirlik ne kadar karmaşıksa, öncelikle öğretmek adına tasarladığınız oyun için bilgi ve becerileri öğrenmek adına daha az bilişsel alan kalır.

4. Zamanlama her şeydir

Oyunlar öğrenmek bir harmanlanmış öğrenme yaklaşımının parçası olarak uygulandığında en iyi şekilde işe yarar. Oyunları daha geniş bir eğitim etkinliğinin ya da eğitmenin yönlendirdiği eğitimin ön çalışması olarak ve katılımcıların öğrenmiş olduklarını pekiştirmesine yardımcı olacak şekilde kurgulayabilirsiniz.

5. Kazanımları ölçün

Ölçülebilir sonuçlar sağlamak adına, öğrenme kazanımlarınızı açık bir şekilde belirlemeniz ve o kazanımları ölçmek için ihtiyacınız olan verilere erişmek için bir araca sahip olmanız gerekir. Eğer LMS (Öğrenme Yönetimi Sistemi) yalnızca sona ermeyi raporlarsa, oyuncuların nasıl performans gösterdiğini detaylı raporlardırabilen bir platform seçin.

Elbette ki oyun tabanlı bir öğrenme yaklaşımının sizin katılımcılarınzla ilgili olarak sahip olduğu cevabı ölçmek için test yapılmasının yanı sıra şirketinizde bir stratejinin uygulanması burada  paylaşılanlardan çok daha fazla adımı içerecektir. İstenen işletme kazanımlarınız ne olursa olsun, oyun tabanlı yaklaşımınızın ses getiren bir öğretim tasarımına dayalı olmasını sağlayın.

Kaynak: Tina Kruse 


Bizden Haberdar Olun!

Ürün ve hizmetlerinden haberdar olmak için kayıt olabilirsiniz.

E-posta adresiniz başarıyla kaydedildi!

İletişimEsentepe Mah. Büyükdere Cad. Müselles Sk. Onur İş Merkezi No:1/1 K:6 Şişli-İstanbul (212) 267 53 73 info@anzera.com.tr