Launch Modal

Gerçek Pedagoji

Pedagoji çocukların yönlendirilmesi değildir. Ne de Brennan'ın sözleri ile 'öğretmen olma sanatı veya işi' ile ilgili değildir. Bunlar yalnızca gerçekliğin anlık görüntüleridir ve daha büyük denklemin yalnızca bir parçasıdır. Mutlak formunda, pedagoji yalnızca öğretmek değildir. Kendisini basitçe öğretme veya içerik ‘verilmesi’ ile ilgili değildir. En doğru anlamıyla, öğretmek pedagojinin yalnızca bir unsurudur ve hikayenin tamamı değildir. Pedagoji öğrenciye ve onların neler başarabilme kabiliyetine sahip olduğuna odaklanır. Daha önceleri pedagoji kelimesinin kökenleri ve pedagojinin nasıl güncel uygulamaya tahsis edilebileceği hakkında bir yazı yazmıştım. Pedagoji, öğrenicilerin öğretme yerine doğru yönlendirilmesidir. Bu, günümüzdeki öğretmenler için ne anlama geliyor?

Pedagoji kesinlikle öğrencilere içeriği damardan vermemizi gerektirmiyor ve okullarda çocukların zararlı ve insafsız bir şekilde sınava tabi tutulmasından çok uzakta. Öğrendiğimiz ve okulumuzda sınava çekildiğimiz içeriğin pek çoğu hafızalarımızdan sınavdan günler ve hatta saatler içinde silinip gitti. Kalan şey kişisel ilgi, tecrübe ve yansıtma yoluyla oluşan daha derin öğrenmedir. Pedagoji gereği gibi tatbik edildiğinde, öğrencilerin kendileri için öğrenebildiği ve meraklarını takip edebildikleri ortamların yaratılmasıdır. Pedagoji öğrencilerin öğrenmede başarılı olmak için motive olmasının sağlanmasıdır ve öğrencilere bunun gerçekleştirilebilmesi için mümkün olan en iyi araçlar, kaynaklar ve bağlamlar temin edilmesidir.

Öğretmenlerin pedagojik süreçte oynayacağı önemli bir rol vardır fakat öğretmenler sıklıkla sadece ateşleme noktasıdır. İlham veren öğretmenler hayat boyu öğrenmenin katalizörüdür fakat öğrenimi öğrencilerinin yerine yapamazlar. Tekrar düşünün – hangi öğretmenler öğrenmeniz için size ilham verdi ve onların etkisi size hala ilham veriyor mu? Yine de öğrenme işini yapan sizdiniz. Öğrenme ve şimdi sahip olduğunuz becerileri ve yetkinlikleri geliştirme çabasını gösteren sizdiniz.

Pedagoji en saf formunda öğrencilerin öğrenebilecekleri bir yere doğru yönlendirilmesini tarif eder. Günümüzün dijital çağında, öğrenme her zaman, her yerde ve her bir bireye uyan tempoda olabilir. Öğrenciler zaten bunu yapabilmek için gerekli araçları taşımaktadır. Bu araçların sınıfta yasaklanmasının bir ressamın boyası ve fırçalarının uzaklaştırılması ile etkisi benzerdir. Daha bilgece bir karar okullar için öğrenimi maksimum hale getirebilmek için mobil kişisel teknolojilerin güvenli, uygun ve etkin kullanımının keşfedilmesi olacaktır. Gerçek pedagoji mevcut fırsatları tanır ve onlardan faydalanır. Öğretmenler olarak, şimdi mali güç yetirilebilecek öğrenme fırsatlarının çeşitliliğini takdirle karşılamamız ve günlük uygulamalarımıza buna göre adapte etmemiz gerekli. Bu kenara çekilmek ve öğrencilerin kendileri için keşfetmesine müsaade etmek onların ilerleyişini izlemek ve gerektiği zaman müdahale etmek anlamına gelecektir.

Kaynak: steve-wheeler.blogspot.com


Bizden Haberdar Olun!

Ürün ve hizmetlerinden haberdar olmak için kayıt olabilirsiniz.

E-posta adresiniz başarıyla kaydedildi!

İletişimEsentepe Mah. Büyükdere Cad. Müselles Sk. Onur İş Merkezi No:1/1 K:6 Şişli-İstanbul (212) 267 53 73 info@anzera.com.tr