5 Önemli BYOD (Bring Your Own Device) Kavram Yanlışı

BYOD çalışanların ofise kendi teknolojik cihazlarını getirmesi konseptidir. Bu bağlamda, çalışanların kendi akıllı cihazlarını, tabletlerini veya laptoplarını, online öğrenim programlarına erişmek için kullanmalarıdır. BYOD konseptinin başarısının sırrı, bir uygulama stratejisi geliştirerek çalışanların hepsinin aynı gözden görmesini sağlamak. Bu 5 önemli BYOD tehlikelerinden kesinlikle sakınılmalıdır.

1.    Çalışanların herhangi bir mobil cihazı işyerine getirmesine izin vermek

BYOD hakkında en yaygın kavram yanlışlarından birisi çalışanların istedikleri bir mobil cihazı şirket içi eğitimlerde kullanabiliyor olmaları durumudur. Fakat bu tutum birçok sıkıntılı duruma sebebiyet verebilir, mesela, şirket içi güvenlik açığı veya virüs yada diğer kötü amaçlı yazılımların bulaşması durumları. Bundan dolayı, çalışanların hangi cihazları getirip çalışabileceklerini iyi belirlemek gerekiyor. Örneğin; bazı kilitlenmemiş telefonlar şirket ağında bazen güvenlik sorunları çıkartabilirler. Eğer mümkünse IT(Bilgi işlem) departmanı çalışanların eğitimlere katılmak ve çalışmak için getireceği mobil cihazları belirleyip, kontrol etmelidir.

2.    Hangi uygulamaların kullanılacağını belirleme hatası

BYOD konseptinde hangi cihazların kullanılacağını belirlemeye ek olarak, hangi uygulama ve programların da kullanıma açık olması gerektiğini iyi belirlemek gerekir. Çalışanların sadece şirketin LMS(Öğrenme Yönetim Sistemi)’ne gireceklerini düşünmek mantıklı değil. Eğer işyerlerinde kendi mobil cihazlarına, tabletlerine erişimleri var ise, hangi uygulamalara erişimlerinin olacağı kararını onlara bırakmamak gerektir. Hangi program ve uygulamalara erişimlerinin olması gerektiğini ve hangilerinin sınırlandığını onlara bildirilmelidir. Örneğin; sosyal medya hesaplarına (Facebook ve Twitter gibi) erişimi sınırlandırılabilir. Eğer Sosyal Öğrenme yaklaşımını kullanmıyorsanız tabii ki sınırlandırmanız mantıklı olur.

2.    Çalışanları gözetleme hakkında karanlıkta bırakmak

     Çalışanlar kesinlikle cihaz gözetlemelerinin farkında olmalı. Şirket ağından girilen web sitelerinin ve kullanılan uygulamaların kaydını tutacaksanız bunun farkında olmalıdırlar. Başarılı ve doğru bir BYOD konsepti uygulanması için gözetleme konusunda tamamen şeffaf bir yol izlenmeli. Örneğin; bazı organizasyonlar çalışanlarının mobil cihazlarda ve öğrenme yazılımları üzerinde her hareketini takip ediyorlar. Eğer bu kurumlar çalışanlarını önceden takip konusunda bilgilendirmezler ise, çalışanları hakkında risk alarak güvenirliliklerini sarsacak bir durumun içine girebilirler. Kısaca, sonradan oluşabilecek güvenlik sorunlarını önlemek adına verilen kararlar mantıklı fakat bu kararlardan çalışanların da haberi olması bir gerekliliktir.

4.    Parola korumasının önemi hafife alınmamalı

Sanal bütün cihazların parola koruması özelliği vardır. Kullanıcıların bilgilerini ve güvenliğini muhafaza etmek için, cihazların kilidini açarken kullanıcıların parola girmesi gereklidir. Ne yazık ki, birçok insan bu özelliği kullanmıyor çünkü cihazlara parola koymanın zahmetli olduğunu düşünüyorlar. Eğer çalışanlar cihazlarını şirkette kullanmak istiyorlarsa cihazlarını parola ile korumaları şarttır. Eğer parola koruması koymakta kuşkuları var ise, onları cihazlarının başkalarının eline geçmesi halinde şirketin güvenlik açıkları vermesine yol açacağını vurgulayarak bilgilendirin. Buna ek olarak, çalışanları güçlü parolalar hem harf hem sayı hatta noktalama işaretleri kullanarak oluşturmaya teşvik edin böylece olası bilgisayar korsanlığını önleyebilirsiniz.

5.    Çalışanlara sadece online eğitim programları değil, gerekli olan destekte sağlanmalı

Bu tutum şüphesiz en yaygın BYOD kavramı yanlışlarından birisidir. BYOD online eğitim programlarını yürürlüğe geçirmeden önce her çalışanın aynı gözden bakabilmesi sağlanmalıdır. Çalışanlar cihazları nasıl kullanacaklarını, eğitim platformlarına(LMS) nasıl erişeceklerini ve eğitim sırasında ne gibi stratejiler kullanmaları gerektiğini bilmelidirler. Ayrıca, onlar için verilen destek kaynaklarının da farkında olmalıdırlar. Eğer IT birimi bu konuyla ilgileniyorsa, hangi konularda ne kadar destek veriliyor çalışanların bilgisi olması gerekiyor ve böylelikle onlarla irtibat halinde olabilirler. En azından, sık sorulan sorular(FAQ) sayfası veyahut öğretici bir video ile verilen BYOD eğitim programı tanıtılmalıdır.

Son olarak, BYOD öğrenim programlarının amaçlarına ulaşması için belirli aralıklarla feedback(geri bildirim)ler vermek ve toplamak yararlı olacaktır. Çalışanlara anketler yapılarak online öğrenim programlarından memnun olup olmadıklarını, sıkıntıları ve ihtiyaçları belirleyebilirsiniz.

 

Kaynak: elearningindustry.com


Bizden Haberdar Olun!

Ürün ve hizmetlerinden haberdar olmak için kayıt olabilirsiniz.

E-posta adresiniz başarıyla kaydedildi!

İletişimEsentepe Mah. Büyükdere Cad. Müselles Sk. Onur İş Merkezi No:1/1 K:6 Şişli-İstanbul (212) 267 53 73 info@anzera.com.tr